شیائومی رتبه برتر دریافت کرد

کمپانی شیائومی به عنوان یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیک مصرفی و هوشمند توانست برای سیاست های امنیتی خود در اینترنت اشیا توسط بنیاد امنیت اینترنت اشیا (IoTSF) رتبه برتر را دریافت کند.

شیائومی رتبه برتر دریافت کرد

بنیاد امنیتی اینترنت اشیا (IOTSF) سیاست امنیتی شیائومی را جزء برترین های جهان معرفی کرد

چین، پکن، 11 نوامبر 2021 – کمپانی شیائومی به عنوان یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیک مصرفی و هوشمند توانست برای سیاست های امنیتی خود در اینترنت اشیا توسط بنیاد امنیت اینترنت اشیا (IoTSF) رتبه برتر را دریافت کند.

کمپانی شیائومی در کنفرانس مجازی IoTSF 2021 شرکت کرد؛ رویدادی جهانی در 3 و 4 نوامبر امسال که بر امنیت سایبری اینترنت اشیا متمرکز بود. شیائومی بیشترین مصرف کنندگان پلتفرم AIoT را در جهان دارد و در این رویداد سیاست ها و بینش خود را در رابطه با امنیت IoT به اشتراک گذاشت. در طول این رویداد جهانی، IoTSF گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد شیائومی یکی از بهترین کمپانی هایی است که سیاست های افشای آسیب پذیری را اجرا می کند. این گزارش توانست برای بار دیگر کمپانی شیائومی را به عنوان پیشگامی در امنیت اینترنت اشیا معرفی کند.

بنیاد IoTSF، موسسه ای است که در سال 2015 در پاسخ به تهدیدات رو به رشد برنامه های اینترنت اشیا شکل گرفت. این بنیاد بیش از 100 عضو دارد که از بین آنها می توان به BSI، Cisco، ARM، Mastercard و شیائومی اشاره کرد. تمامی اعضای این بنیاد به دنبال یافتن راهکارهایی هستند که از امنیت اینترنت اشیا محافظت کند. کنفرانس مجازی IoTSF 2021 هفتمین کنفرانس سالیانه ای بود که توسط این بنیاد برگزار می شد. در این کنفرانس نمایندگانی از شرکت ها، موسسات و سازمان های بزرگ دنیا حضور داشتند که درباره مسائل امنیتی IoT بحث می کردند. همچنین آخرین تحقیقات و مطالعات و شیوه های پیشگام برای طراحی یک اکوسیستم IoT ایمن و قابل اعتماد در این کنفرانس مطرح شد.

کِوین سانگ (Kevin Song)، رئیس بخش امنیت و انطباق با حریم خصوصی شیائومی، در این کنفرانس مطلبی را با عنوان «روش پذیرش چارچوب انطباق با امنیت اینترنت اشیا» ارائه کرد. او در مطلب خود توضیح داد که شیائومی چگونه چارچوب انطباق امنیت اینترنت اشیا خود را با استفاده از بالاترین استانداردهای صنعت طراحی کرده است. چارچوب انطباق IoTSF و ETSI EN 303 645 که یکی از اولین استانداردهای جهانی منسجم برای امنیت سایبری اینترنت اشیا است، توسط کمپانی شیائومی رعایت می شود.

در طول این کنفرانس، بنیاد IoTSF گزارشی مبنی بر استفاده های اخیر کمپانی ها از افشای آسیب پذیری را منتشر کرد که در آن سیاست های افشای شرکت های مختلف فناوری شرح داده شده بود. در این گزارش کمپانی شیائومی در «فهرست سبز» قرار گرفت؛ یعنی جزو شرکت هایی که نه تنها الزامات اولیه را برآورده کردند، بلکه توانستند از پس آزمون آستانه توسعه یافته IoTSF نیز برآیند. بر اساس این گزارش، 20 شرکت بین المللی دیگر نیز به همراه شیائومی توانستند با موفقیت در «فهرست سبز» گزارش قرار بگیرند. از بین کمپانی های این فهرست می توان از گوگل، مایکروسافت، بوش، ال جی، Siemens و پاناسونیک نام برد.

شیائومی رتبه برتر دریافت کرد

جان مور (John Moor) به عنوان یکی از بنیان گذاران و مدیر عامل IoTSF در این کنفرانس اظهار داشت: «ماموریت IoTSF همیشه کمک به استفاده ایمن از محصولات IoT بوده است. به عنوان بخشی از این ماموریت، ما آگاهی جمعی را افزایش دادیم و از فروشندگان اینترنت اشیا خواستیم تا اولویت خود را رویکردی مبنی بر امنیت IoT قرار دهند و به افزایش تهدیدات امنیتی اینترنت اشیا توجه بیشتری داشته باشند. کمپانی شیائومی نمونه خوبی از یک کمپانی مسئولیت پذیر است که بهترین روش های امنیتی را جدی می گیرد. شیائومی در نشان دادن تعهدات خود فعال بوده است؛ به عنوان مثال انتشار خط مشی افشای آسیب پذیری از سال 2019 و شفاف بودن نحوه پایبندی تیم هایش به اصل امنیت در تمام مراحل چرخه عمر محصول. ما به داشتن این کمپانی به عنوان یکی از اعضای IoTSF و معرفی آن به عنوان رهبری پیشگام در بازار افتخار می کنیم.»

شیائومی یکی از برترین برندهای گوشی موبایل هوشمند در جهان است که بزرگ ترین جامعه مصرف کننده پلتفرم AIoT جهانی را دارد. شیائومی به عنوان یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی هوشمند، صدها محصول را تولید و به مصرف کنندگان خود عرضه می کند. تا تاریخ 30 ژوئن 2021 بیش از 374.5 میلیون دستگاه هوشمند (به جز گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها) به پلتفرم AIoT این کمپانی متصل شده اند. شیائومی متعهد شده که امنیت محصولات اینترنت اشیا خود را افزایش داده و تجربه کاربری آنها را بهبود بخشد.

شیائومی به عنوان یکی از اعضای اجرایی اتحاد ioXt، در جولای 2021 برای دوربین امنیتی Mi 360 گواهینامه Kitemark را برای دستگاه های مسکونی اینترنت اشیا از موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) دریافت کرد؛ علاوه بر این برنامه Xiaomi Home نیز گواهینامه Kitemark را به عنوان یکی از برنامه های دیجیتالی امن دریافت کرده است. کمپانی شیائومی همچنین به عنوان پیشرو در ساخت آزمایشگاهی تخصصی در زمینه امنیت اینترنت اشیا برای تحقیق در مورد فناوری های امنیتی نوظهور و ارائه برنامه های حفاظتی قدرتمند برای سبک زندگی هوشمند شناخته می شود.

محصولات هوشمند شیائومی

جارو برقی رباتیک ، آبمیوه گیری ، دوربین هوشمند ، دستگاه بخور ، پنکه ، لامپ هوشمند ، چندراهی هوشمند ، هواپز ، صبحانه ساز ، پرزگیر ، اجاق گاز برقی ، چرخ گوشت و …

دسته‌بندی: اخبار شیائومی